18 jun 2012

Magento Webshop SEO

Magento SEO is geen extensie / module die je zomaar even installeert, waarna alles vanzelf gaat. Het is net als bij alle andere websites waarvoor ik SEO werkzaamheden uitvoer; hard werken en creatief omgaan met het internet en marketing. Wel zijn er een aantal belangrijke zaken die ik technisch kan aanpakken. Het gaat hierbij om de standaard zaken zoals de sitemap, CSS en de metatags, maar ook om custom-made wijzigingen in de Magento core, .htaccess (laadtijd), categorieĆ«n en productpagina's.

Magento SEO met zoekwoorden

Bij SEO draait alles om zoekwoorden. Voor Magento webshops is dit niet anders. Maar overdrijf je de zoekwoorddichtheid dan sluit je ook achteraan in de rij (serps). De kunst is om van elk product op een Magento productpagina een juiste mix te maken tussen algemene informatie en het top-zoekwoord. De algemene productinformatie heb ik niet in de hand, maar ik kan er wel voor zorgen dat je topzoekwoord goed vertegenwoordigd is op de pagina.

Op de productpagina van Magento staan zaken zoals "Meer informatie" en "Eigenschappen". Met een aantal wijzigingen in de template kan ik er voor zorgen dat de title van het product hier bij terugkomt. Een voorbeeld hiervan is te zien op de website die ons bedrijf volledig klant-specifiek gemaakt heeft voor Coolstores, www.123hdmikabels.nl, productpagina:
http://www.123hdmikabels.nl/high-speed-hdmi-kabel-0-75-meter-verguld.html

Vragen over SEO voor je Magento shop? Mail me, tonny @ netfort .nl of ga naar http://www.magento24.nl voor meer informatie.